Garantie & Retouren

Garantietermijnen en voorwaarden

Bij Dirk Witte Music Store staan we voor de kwaliteit van de producten die wij verkopen. Toch kan het voorkomen dat een product binnen de door de fabrikant gestelde garantietermijn defect raakt. Dit is uiteraard altijd vervelend en wij zullen er dan ook alles aan doen om garantiegevallen zo snel en zo goed mogelijk op te lossen. De fabrieksgarantie dekt fabricagefouten of uitval binnen de gestelde garantietermijn mits het product op juiste wijze is gebruikt. Uitgesloten van garantie zijn verbruiksartikelen zoals snaren, plectra, drumstokken, batterijen etc. Mocht een product binnen de garantietermijn defect raken dan kan je RMA aanvraag indienen zoals beschreven onderaan deze pagina.

30 dagen Niet Goed Geld Terug voor aankopen in de webshop

In het kader van de ‘Wet Kopen op Afstand’ heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een zo geheten 'afkoelingsperiode' van 14 werkdagen na aflevering van het product. Deze heeft als doel de consument de mogelijkheid te geven om te bepalen of het product voldoet aan de verwachtingen. Bij Dirk Witte Music Store maken wij het nóg iets aantrekkelijker en hanteren wij voor aankopen die in de webshop zijn gedaan een bedenktijd van 30 dagen na ontvangst van het product. In deze periode mag het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.

8 dagen Niet Goed Geld Terug bij aankopen in de winkel

In onze winkel kan je terecht voor uitgebreid advies van onze verkoopspecialisten en bieden wij de mogelijkheid om producten uitgebreid te testen. Ondanks dat bieden wij de mogelijkheid om producten die in de winkel worden aangeschaft tot 8 dagen na aankoop om te ruilen of te retourneren op vertoon van de kassabon of factuur.

Om aanspraak te maken op het bovenstaande dient het product met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk) in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd te worden, conform de door Dirk Witte Music Store verstrekte instructies. Het recht op restitutie van het volledige aankoopbedrag vervalt op het moment dat de geretourneerde producten incompleet, beschadigd of gebruikt zijn.

Beperkte uitkering van artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn geschiedt volgens toekenning in één van de hieronder gedefinieerde klasses:

Klasse I: 100% restitutie: Het product is compleet en ongebruikt, inclusief
onbeschadigde originele (geopende) verpakking.
Klasse II: 80% restitutie: Het product is compleet en ongebruikt, inclusief
beschadigde (maar originele) verpakking.
Klasse III: 60% restitutie: Het product is compleet maar gebruikt, inclusief
onbeschadigde originele (geopende) verpakking.
Klasse IV: 50% restitutie: Het product is compleet maar gebruikt, inclusief
beschadigde (maar originele) verpakking.

Uitgesloten van ruiling of restitutie zijn:

  • Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, danwel geïnstalleerd of geregistreerd is.
  • Verbruiksartikelen zoals reinigingsvloeistoffen en onderhoudsmiddelen die zijn aangebroken.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes en in-ear hoofdtelefoons, wanneer deze uit de (blister) verpakking zijn geweest.
  • Opruimingsartikelen waarbij dit uitdrukkelijk vermeld wordt.

Schade tijdens transport

Ondanks de zorg die wordt genomen om jouw bestelling veilig af te leveren kan het toch gebeuren dat een product onderweg beschadigd raakt. In dat geval is het belangrijk om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen . Wij zullen ervoor zorgen dat het ontstane ongemak zo beperkt mogelijk blijft.

Verkeerd artikel of onvolledige zending

Ook wanneer jouw bestelling onvolledig is of niet de juiste producten bevat dien je zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen. Ga naar de contactpagina.

Retourneren

Wil je artikelen retourneren aan Dirk Witte Music Store dan dienen deze altijd te worden voorzien van een RMA nummer. Om een RMA nummer te verkrijgen maak je gebruik van het retourformulier.

Na ontvangst van het ingevulde retourformulier zullen wij deze op werkdagen binnen 48 uur in behandeling nemen. Indien nodig nemen wij contact op om de verdere procedure aan jou voor te leggen.

Retourformulier

De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant tenzij anders is afgesproken.

Klantenservice overzicht